Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mít rád je vzácnější....

Dříve jsme měli rádi nebo dokonce zbožňovali svíčkovou a dnes ji milujeme, ze slov velkého citu jsme vytvořili nějaký gurmánský žebříček chutnosti.

V poslední době jsem jsi všimla, že zkráceným slovům, které používají mladší ročníky skoro vůbec nerozumím, tam kde je to možné se píše W, nechápavě se střídají velká a malá písmena, je to jak když někdo píše turecky, no a my všichni jsme začali plýtvat slovíčkem milovat. Už jenom za třicetiminutovou cestu z práce jsem slyšela vyprávění o tom jak někdo někoho nebo něco miluje, že bych to na prstech jedné ruky nespočítala. Milujeme řízky, koblihy, filmy, hudbu a potažmo milujeme úplně vše, co jsme měli rádi. Kam se ale právě podělo mít rád?

Možná se na celou záležitost dívám zbytečně skepticky, snad se z nás prostě jen stávají osoby plné citu, který musíme tu a tam upustit, abychom pod tlakem lásky náhodou nepraskly! S otevřenou náručí tento milující svět přivítám, ale mám spíše dojem, že nad používáním slova milovat nepřemýšlíme a chceme jen něco vyzdvihnout z kategorie oblíbené.

Avšak díky tomu pro mě milovat ztratilo svůj prvotní význam, jeho kouzlo výjimečnosti je pryč. Jeho pozlátko zešedlo a stalo se běžně používaným slovem stejně jako ahoj. Nechci tím říct, že by mě u srdce nezahřálo, kdybych slyšela „miluji tě“, avšak nyní mi daleko důvěrnější, vzácnější a něžnější připadá „mám tě rád“.

Někteří jedinci nahradili "miluji tě" cizími překlady stejného významu jako například "I Love You", což mi příjde jako potupný výsměch naší mateřtině a tento trend bohužel stále roste nejenom u obchodníků s Valentýnskými přáníčky.

 Dříve jsme měli rádi nebo dokonce zbožňovali svíčkovou a dnes ji milujeme, ze slov velkého citu jsme vytvořili nějaký gurmánský žebříček chutnosti. Samozřejmě se nijak nechci dotknout konzumentů dobrého jídla mezi něž se řadím a plně si uvědomuji, že láska prochází žaludkem, otázkou však je, co z toho milování nakonec vlastně vznikne?

 Připadá mi směšně, možná i smutné jak  zapomínáme na pravé významy slov a jak se naše slovní zásoba pomalu začíná ztenčovat. Čeština je jeden z nejbohatších jazyků na světě a my to bohatství pomalu ničíme. Vím, že nejsem ten pravý kritik, mé pravopisné chyby mluví jistě za mě…

Autor: Tereza Paterová | pátek 19.2.2010 18:45 | karma článku: 16,83 | přečteno: 1424x
  • Další články autora

Tereza Paterová

Sbohem, meruňková marmeládo!

Nedávno jsem se probudila s chutí na kakao a obyčejný rohlík s máslem a meruňkovou marmeládou. Naštěstí mám obchod opravdu kousek a tak jsem s nadšením vyrazila. Vstoupila jsem do příjemně vychlazené prodejny s jasným cílem nákupu a rozhodnuta, že se nenechám ničím jiným zlákat.

8.8.2013 v 13:35 | Karma: 22,85 | Přečteno: 1289x | Diskuse| Ostatní

Tereza Paterová

Cestování v MHD aneb mám si nechat všechno líbit?

Nechci dnes řešit generační problémy či otázku, zda se má či nemá uvolňovat v MHD místo k sezení starším občanům. Většinou se setkám s poděkováním, někdy mé automatické, milé gesto nemá žádnou reakci, občas se setkám i s odmítnutím a stává se, že reakce by se dala označit za silnou negaci. O MHD v Praze by se dalo napsat tisíce blogů a stále bychom měli prostor k tomu, abychom psali dál a dál. Můj dnešní příběh jsem se, ale rozhodla publikovat.

22.10.2012 v 18:28 | Karma: 31,62 | Přečteno: 2056x | Diskuse| Ostatní

Tereza Paterová

První láska...

To gentlemanství v podobě, kterou by jen člověk těžko hledal v tak mladém chlapci. Jen se v zájmu malých slečen modlím, aby mu to zůstalo a nedvořil se tím, že dívky bude tahat za vlasy či jim ničit bábovičky!

16.10.2012 v 22:01 | Karma: 12,25 | Přečteno: 807x | Diskuse| Ostatní

Tereza Paterová

Bezdomovec v popelnici a já?

Při beztarostném otevírání víka, kdosi zvolá „zavři“! Krve by se ve mně nedořezal! Co teď? Šok, který jsem právě prožívala mě přimrazil v neobvyklé pozici.

26.9.2012 v 20:00 | Karma: 12,97 | Přečteno: 1029x | Diskuse| Ostatní

Tereza Paterová

Zubař aneb můj včerejší skutečný horor!

Předtím než začnu popisovat svůj včerejší zážitek, tak bych ráda předeslala, že se o své zuby opravdu starám. Čístím je dvakrát denně, používám mezizubní kartáčky i zubní nit, snažím se docházet pravidelně! Bohužel je můj chrup v žalostném stavu, i když jsem do něj investovala majlant!

25.9.2012 v 21:43 | Karma: 19,95 | Přečteno: 1981x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3008x
Neobyčejně obyčejná dívka, co postupem času přestává čekat na to, že pozná neobyčejně obyčejného muže a své sny si raději plní i bez něj...ale i tak v koutku duše naivně doufá, že pozná lásku, co by rozněžnila i návštěvníky kinosálů :-)

Seznam rubrik