Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zubař aneb můj včerejší skutečný horor!

Předtím než začnu popisovat svůj včerejší zážitek, tak bych ráda předeslala, že se o své zuby opravdu starám. Čístím je dvakrát denně, používám mezizubní kartáčky i zubní nit, snažím se docházet pravidelně! Bohužel je můj chrup v žalostném stavu, i když jsem do něj investovala majlant!

V sobotu ráno jsem se probudila díky prazvláštnímu tlaku v ústech. Což zrovna není probuzení, které by se mohlo označit za příjemné. Jazykem jsem prozkoumávala dutinu ústní, když v tom najednou se mé špičce jazyka odhalil kráter. Chyběl mi zub!!! Kam se poděl? Snědla jsem ho?! To snad není ani možný! Proč já?

 

Utíkám do koupelny, ale má malá ústa mi nedovolují nahlídnout až k horní sedmičce. Začalo tepání, tlak sílil, bolest se stupňovala. Co ted? Nejsem práškový typ a po poslední návštěve zubní pohotovosti jsem tuto možnost okamžitě zavrhla! Po několika hodinách jsem i přes svou nevůli zvolila přáškovou léčbu, jogurty a zmrzlý hrášek. Má tvář se rozhodla, že symetrie obličeje rozhodně nepřichází v úvahu.

 

V neděli jsem myslela, že jogurt už nikdy nepozřu a přesnídávky už taky nejsou to, co bývaly! Hrášek nebyl z větčného zmražování zrovna nadšený a kráter se zvětšoval. Má sedmička se vesele k mé nelibosti drolila a drolila. Zfetovaná všemi možnými prášky proti bolesti, s litry jogurtu v žaludku a tváří velkou jako pomeranč jsem v agónii překonala neděli. Přišlo snad první pondělí, na které jsem se skutečně těšila. Od rána jsem žhavila drát ke svému zubaři a nic! Dovolená a žádný zástup? To ne, déle nevydržím! Jistě zemřu na rozdrolený zub! Nad mým žalostným stavem se smiloval jeho kolega, pokrylo mě nesmírné nadšení a zároveň strach z přicházející bolesti, kterou v tom křesle hrůzy zažiji.

 

V čekárně jsem seděla se zřetelnou bázní v očích, slyšela jsem vrtačku, zvláštní vzdechy a dívala se po ostatních pacientech. Začala jsem chápat lidi, kteří mají panickou hrůzu z těchto míst. Vždyť tu vládne strach, bolest a představa, že bych sem v bílém plášti chodila denně, dívala se na vystrašené lidi mě děsila více než samotný zákrok. Z mého rozjímání nad chudáky nenáviděnými bohy našich úst mě vytrhla sestřička, která volala mé jméno u ordinace. Snad nikdy neznělo tolik prapodivně, se soucitnými pohledy v zádech jsem statečně a poměrně svižně směřovala do té malé, děsivé místnosti. Zmrazil mě pacient, chlap jako hora, který odtud vycházel. Vypadal jako by právě viděl ducha, který ho nejenom vyděsil, ale i rozplakal.

 

Při pohledu na tloušťku prstů zubaře jsem málem předčasně omdlela. Začala jsem závidět Lucce Bílé její obrovskou dutinu ústní a bylo mi hned jasné, že ten starší pán udělá vše proto, abych ji stejně jako ona uměla otevřít. Natržený koutek, možnost levné plastiky, to snad ne! Po několika vteřinách se zrcátkem v ústech jsem se dozvělěla, že musím na RTG a potom na chirurgii. Kam? Proč? Bojím! To jediné se mi honilo hlavou. Když jsem chudší o 30,-Kč opouštěla lékaře, bylo možné v mém obličeji spatřit přesvědčování sebe samé, že už to vlastně nebolí a že pomocí make-upu zakryji i tu bouly! Mířila jsem však poslušně na RTG, celá nemocnice se přestavuje, tak jsem kličkovala mezi dělníky na staveništy. Zvláštní stroj obtočil mou hlavu se zvuky, které zněly jako by mnou měl každou chvíli projet smrtící paprsek. Mám snímek v ruce a naprosto bez myšlenek se blížím zpět. Musím konstatovat, že moje zuby vypadají prapodivně.

 

Jsem tu, zase sedím v čekárně, opět mě obklopují ty zvuky a nervozně žmoulám obálku, v které jsou ukryty ty proklaté snímky. Najednou se rozléhá po celé čekárně mé jméno a tak vstupuji do nové místnosti. Vypadá vlastně úplně stejně jako ta předešlá. Usměvavá sestřička opět ulehčí mé peněžence a můj pohled tiká z křesla na ruce zubaře. Jsou menší, hurá! Z mé zvláštní radosti mě vytrhne věta - „posaďte se!“ Sebrala jsem zbytek odvahy a sedám si. Výraz zubaře při zkoumání mých snímků vyvolal v mém mozku rozkaz „okamžitě uteč“! Následný pohled do mých úst zubařův výraz významně zhoršil. To ne! Pomoc!

 

Pan zubař mě začal seznamovat s postupem, kterým mi amputuje zbytek zubu! Věřte, že to slyšet nechcete! Než jsem se probrala z prvotního šoku, tak v ruce dřímal obrovskou injekci a se slovy „malinko to píchne“ mi ji snad zabořil až k mozku. Upřímně by mě zajímalo co je pro něj výraz „pořádně to bodne“! I přesto, že mají ženy vyšší prách bolesti, tak musím konstatovat, že tohle opravdu bolelo! Avšak zbytek zubu se k mé nelibosti rozhodl, že na něj si žádná injekce nepříjde. Další vzhledem ke kvantu předchozích prášků nepřipadala v úvahu. Ve chvíli smíření s faktem, že budu bez zubu jsem viděla ty hrůzu nahánějící nástroje, které ten pán hodlá skutečně použít! Mezi mučícími nástroji bylo něco, co vypadá jako miniaturní kladívko, majzlík a skalpel. Mé delíruim bylo prolomeno zoufalým pohledem zubaře, který sděloval sestře, že neví za co ten zub chytí, že to vypadá spíš na vyříznutí. Já tu jistě umřu, dostanu minimálně infarkt a nemám sepsanou závěť! Silou vůle jsem měla otevřená ústa dokořán, avšak zbytku zubu se nelíbilo, že do něj někdo vrtá a tluče! Mě se to nelíbilo už vůbec, krev se řinula z mých úst, slzy opouštěly slzné kanálky a zbytek mého těla se choval jako kdyby chtěl z křesla okamžitě utéct!

 

Byl venku! Jsem na sebe hrdá a najednou přišla sprcha, která všechno nadšení změnila ve slovech - „první část je venku slečno, máme ještě tři před sebou“! Chtělo se mi zvolat „sbohem světe“! Sestra mi pevně držela hlavu, mě v hlavě běhalo jen „nezavírej chlebárnu, nezavírej ji“! Najednou jsem jakoby z dálky slyšela zvolání „a máme to“! Nic krásnějšího jsem opravdu nikdy neslyšela a ta postupná úleva mě naplňovala pocitem vítězství! Stekla jsem z křesla, hadrová panenka má více pevnosti v nohách než já! Poděkovala jsem a po upozornění sestřičky jsem si opláchla obličej, který byl průhledný, oteklý a zakrvácený jako bych se zakousla do čerstvě zkolené gazely!

 

Cestou domů jsem byla natolik vyčerpaná, že jsem usnula snad v každém dopravním prostředku. Šokovaná pohrdajícími pohledy spolucestujících jsem se dobelhala silou vůle domů se stejnou energií jako kdybych právě zdolala samotný Mount Everest. Ještě že jsem si prozřetelně nevzala podpatky, jistě bych přišla nejenom o zub, ale i o kotníky. Zřejmě jsem nevypadala svěže a optimisticky, avšak kdo by vypadal? Děkovala jsem, že žiji v době, kdy se nechodí s bolavým zubem ke kováři, protože si neumím a ani nechci představit, jaká bolest by byla, kdyby se injekce aspoň trochu nesnažila otupit ten zbytek zubu. Ráda bych poděkovala člověku, který tuhle injekci vymyslel a všem vystudovaným zubařům, kteří denně vykonávají svou veřejností neoblíbenou práci! Prospala jsem celý zbytek dne, ted si nemohu pomoci, ale jazyk stále prozkoumává to prázdné místo a naštěstí ztráta zubu není vidět!

Autor: Tereza Paterová | úterý 25.9.2012 21:43 | karma článku: 19,95 | přečteno: 1981x
  • Další články autora

Tereza Paterová

Sbohem, meruňková marmeládo!

Nedávno jsem se probudila s chutí na kakao a obyčejný rohlík s máslem a meruňkovou marmeládou. Naštěstí mám obchod opravdu kousek a tak jsem s nadšením vyrazila. Vstoupila jsem do příjemně vychlazené prodejny s jasným cílem nákupu a rozhodnuta, že se nenechám ničím jiným zlákat.

8.8.2013 v 13:35 | Karma: 22,85 | Přečteno: 1289x | Diskuse| Ostatní

Tereza Paterová

Cestování v MHD aneb mám si nechat všechno líbit?

Nechci dnes řešit generační problémy či otázku, zda se má či nemá uvolňovat v MHD místo k sezení starším občanům. Většinou se setkám s poděkováním, někdy mé automatické, milé gesto nemá žádnou reakci, občas se setkám i s odmítnutím a stává se, že reakce by se dala označit za silnou negaci. O MHD v Praze by se dalo napsat tisíce blogů a stále bychom měli prostor k tomu, abychom psali dál a dál. Můj dnešní příběh jsem se, ale rozhodla publikovat.

22.10.2012 v 18:28 | Karma: 31,62 | Přečteno: 2056x | Diskuse| Ostatní

Tereza Paterová

První láska...

To gentlemanství v podobě, kterou by jen člověk těžko hledal v tak mladém chlapci. Jen se v zájmu malých slečen modlím, aby mu to zůstalo a nedvořil se tím, že dívky bude tahat za vlasy či jim ničit bábovičky!

16.10.2012 v 22:01 | Karma: 12,25 | Přečteno: 807x | Diskuse| Ostatní

Tereza Paterová

Bezdomovec v popelnici a já?

Při beztarostném otevírání víka, kdosi zvolá „zavři“! Krve by se ve mně nedořezal! Co teď? Šok, který jsem právě prožívala mě přimrazil v neobvyklé pozici.

26.9.2012 v 20:00 | Karma: 12,97 | Přečteno: 1029x | Diskuse| Ostatní

Tereza Paterová

Zpověď

Pokaždé, když se vracím domů, se před mojí ulicí nadechnu ve své hluboké dekadenci a vyhlížím Tvé auto. Stál by si tam aspoň zpola tak zmatený a rozervaný jako já? Zakletá v čase, v dobách minulých.

24.9.2012 v 12:10 | Karma: 8,94 | Přečteno: 887x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3008x
Neobyčejně obyčejná dívka, co postupem času přestává čekat na to, že pozná neobyčejně obyčejného muže a své sny si raději plní i bez něj...ale i tak v koutku duše naivně doufá, že pozná lásku, co by rozněžnila i návštěvníky kinosálů :-)

Seznam rubrik