Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cestování v MHD aneb mám si nechat všechno líbit?

Nechci dnes řešit generační problémy či otázku, zda se má či nemá uvolňovat v MHD místo k sezení starším občanům. Většinou se setkám s poděkováním, někdy mé automatické, milé gesto nemá žádnou reakci, občas se setkám i s odmítnutím a stává se, že reakce by se dala označit za silnou negaci. O MHD v Praze by se dalo napsat tisíce blogů a stále bychom měli prostor k tomu, abychom psali dál a dál. Můj dnešní příběh jsem se, ale rozhodla publikovat.

 

Po pracovním dnu jsem si i ráda sedla v autobusu, z kabelky jsem si vytáhla knihu a začetla jsem se. Přestala jsem vnímat okolí, protože vystupuji až na konečné a tak jsem hltala každé tištěné slovo, když v tom mě začalo rušit zvláštní pokašlávání. Nevěnovala jsem mu pozornost, neboť nastává období nachlazení a tudíž tento zvuk nebývá ničím zvláštním. Neustávalo. V hlavě mi proběhlo jen, že doufám, že ten dusící se dotyčný má aspoň ruku před pusou a snad ze zvědavosti jsem automaticky zvedla oči od rozečtené stránky. Nade mnou stála postarší paní, která mě evidentně nějakou dobu probodávala pohledem a svým chrchláním mě na to chtěla upozornit. Neváhala jsem, i přes její nepříjemný pohled jsem bleskurychle zaklapla knihu, vložila ji do kabelky, pousmála se a začala jsem se zvedat, abych paní uvolnila její vytoužené místo v poměrně přeplněném autobusu. Namísto jednoduchého děkuji či mlčení jsem slyšela chraplavým, avšak velmi pronikavým hlasem, aby ji snad slyšel každý - No to Ti to teda trvalo!!! 
Co dodat? Hold každá akce vyvolá reakci. Těchto pár slov mě snad v desetině vteřiny utvrdilo v tom, že si přeci nenechám od nějaké nepříjemné, silně zatuchlé a staré ženy všechno líbit! Kam se poděla slušnost? Proč mi vlastně tyká? Normálně bych si v duchu pomyslela něco o zadní lidské partii, ale dnes toho bylo dost, má trpělivost přetekla! V pohybu uvolnění místa jsem se zasekla, no a znovu se v klidu posadila. Podívala jsem se na šokovanou ženu a s klidným hlasem ji oznámila, že jedu až na konečnou a s tímto přístupem ji snad někdo jiný uvolní místo. Samozřejmě jsem si vyslechla něco o tom, jak my mladí jsme nevychovaní, za mých mladých let a tak dál. Nevěnovala jsem ji už pozornost, nechtěla jsem se zbytečně rozčilovat, neboť jakákoliv debata by byla zcela zbytečná. Znovu jsem si otevřela knihu a pokračovala ve svém čtení. 
Myslím si, že poté někdo tuhle osobu pustil sednout a je mi jasné, že toto mé chování i někdo odsoudí, ale mám si nechat všechno líbit? Cestou metrem jsem bez přemýšlení uvolnila místo milé stařence, která mi poděkovala a vím, že i nadále budu místa k sezení uvolňovat, avšak určitě vím, že co je moc, to je moc!

Autor: Tereza Paterová | pondělí 22.10.2012 18:28 | karma článku: 31,62 | přečteno: 2056x
  • Další články autora

Tereza Paterová

Sbohem, meruňková marmeládo!

Nedávno jsem se probudila s chutí na kakao a obyčejný rohlík s máslem a meruňkovou marmeládou. Naštěstí mám obchod opravdu kousek a tak jsem s nadšením vyrazila. Vstoupila jsem do příjemně vychlazené prodejny s jasným cílem nákupu a rozhodnuta, že se nenechám ničím jiným zlákat.

8.8.2013 v 13:35 | Karma: 22,85 | Přečteno: 1289x | Diskuse| Ostatní

Tereza Paterová

První láska...

To gentlemanství v podobě, kterou by jen člověk těžko hledal v tak mladém chlapci. Jen se v zájmu malých slečen modlím, aby mu to zůstalo a nedvořil se tím, že dívky bude tahat za vlasy či jim ničit bábovičky!

16.10.2012 v 22:01 | Karma: 12,25 | Přečteno: 807x | Diskuse| Ostatní

Tereza Paterová

Bezdomovec v popelnici a já?

Při beztarostném otevírání víka, kdosi zvolá „zavři“! Krve by se ve mně nedořezal! Co teď? Šok, který jsem právě prožívala mě přimrazil v neobvyklé pozici.

26.9.2012 v 20:00 | Karma: 12,97 | Přečteno: 1029x | Diskuse| Ostatní

Tereza Paterová

Zubař aneb můj včerejší skutečný horor!

Předtím než začnu popisovat svůj včerejší zážitek, tak bych ráda předeslala, že se o své zuby opravdu starám. Čístím je dvakrát denně, používám mezizubní kartáčky i zubní nit, snažím se docházet pravidelně! Bohužel je můj chrup v žalostném stavu, i když jsem do něj investovala majlant!

25.9.2012 v 21:43 | Karma: 19,95 | Přečteno: 1981x | Diskuse| Osobní

Tereza Paterová

Zpověď

Pokaždé, když se vracím domů, se před mojí ulicí nadechnu ve své hluboké dekadenci a vyhlížím Tvé auto. Stál by si tam aspoň zpola tak zmatený a rozervaný jako já? Zakletá v čase, v dobách minulých.

24.9.2012 v 12:10 | Karma: 8,94 | Přečteno: 887x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Kontrast v odvodech v Kyjevě a venku je neskutečný, říkají reportéři iDNES.cz

26. dubna 2024  16:04

Podcast Únava vojáků i civilistů na Ukrajině je vysoká, ale stejně tak i morálka. Redaktor Michal Voska a...

Žena nedbala varování své banky, falešným makléřům poslala přes milion

26. dubna 2024  15:57

Podvodníkům naletěla dvaašedesátiletá žena z Jičínska, která nedbala ani upozornění ze své banky,...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3008x
Neobyčejně obyčejná dívka, co postupem času přestává čekat na to, že pozná neobyčejně obyčejného muže a své sny si raději plní i bez něj...ale i tak v koutku duše naivně doufá, že pozná lásku, co by rozněžnila i návštěvníky kinosálů :-)

Seznam rubrik