Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sbohem, meruňková marmeládo!

Nedávno jsem se probudila s chutí na kakao a obyčejný rohlík s máslem a meruňkovou marmeládou. Naštěstí mám obchod opravdu kousek a tak jsem s nadšením vyrazila. Vstoupila jsem do příjemně vychlazené prodejny s jasným cílem nákupu a rozhodnuta, že se nenechám ničím jiným zlákat.

Nedávno jsem se probudila s chutí na kakao a obyčejný rohlík s máslem a meruňkovou marmeládou. Naštěstí mám obchod opravdu kousek a tak jsem s nadšením vyrazila. Vstoupila jsem do příjemně vychlazené prodejny s jasným cílem nákupu a rozhodnuta, že se nenechám ničím jiným zlákat.

Naštěstí již nemusím mrznout u mrazáku s máslem, abych zjistila, které z nich je opravdu máslo. Dle dostupných informací vím, že u mléka si člověk kupuje značku, takže je jedno, které mléko vybere, neboť se musí dělat naprosto stejně. Raději si zkontroluji, zda nepotkalo Polsko. Omlouvám se, ale po všech aférách už v polské výrobky jednoduše nevěřím. Po několika měsících konzumace tmavého pečiva kupuji obyčejné rohlíky, pod kterými byla nálepka ze zmrazeného polotovaru. Zde nic jiného na výběr nemám, takže je hážu do košíku. Kakao mám doma a tudíž mi zbývá jen marmoška.

Myslela jsem si, že jsem objevila regál s marmeládami, nicméně nalézt marmeládu byl nadlidský výkon. Název povidla mi je zcela jasný, ale ovocná směs či ovocná pomazánka mě dost zmátli. Kde je marmeláda? Ze všech možných blogů, pořadů a článků se na mě valí informace, jak se výrobci menší změnou názvů pokouší obejít různé limity a tím nás obyčejné spotřebitele oklamat. Nedalo se dělat nic jiného než si přečíst zadní stranu etiket několika skleniček a plastových pohárků. Pomalu, ale jistě mě přecházela chuť na celou snídani, neboť se blížil spíš čas oběda. Dozvěděla jsem se spoustu zajímavých informací jako EEE stejně potřebuji překladač, abych tomu vůbec porozuměla. Z cen některých džemů mě přecházel zrak, kdy jsem si říkala, že ta dvoustovka v kapse mi stačit nebude. Dokonce jsem se přistihla, že zvažuji možnost vyrábění domácí marmelády. Nicméně na to jsem krapet líná. Po podezřele dlouhé době u jednoho regálu jsem si vybrala meruňkové něco, co by mělo být vytouženou marmeládou.

Samozřejmě cestou k pokladnám jsem nenápadně prošla okolo čokolád, přičemž mi jedna z nich spadla do košíku. Po takovém výkonu si ji zasloužím a tak jsem pocit provinění okamžitě zavrhla. Ten se ovšem dostavil, když jsem ji celou snědla spolu s půl litrem kakaa a třemi rohlíky. Občas je prostě potřeba se trošku přežrat.

Doma jsem pátrala potom, co je vlastně ovocná směs či ovocná pomazánka. V čem nás chtějí zase šidit? Zjistila jsem, že výrobci jsou v tom nevinně. Někdy v loňském roce nám EU zakázala používat označení marmeláda u výrobků, které neobsahují citrusové plody. Vůbec jsem tuto skutečnost nezaregistrovala a nelíbí se mi. Chci zpět marmeládu! Nechci jíst koblihu s ovocnou směsí nebo ještě hůř s ovocnou pomazánkou. Vím, že každý budeme stále tyto výrobky nazývat marmeládou, ale to že mi to zakazují se mě hluboce dotýká. Doufám, že nám komisaři EU nezačnou prohledávat sklepy, aby nám přelepovali babiččiny marmelády, když zjistí, že citrusy uvnitř nejsou. R.I.P. meruňková marmeláda...

Autor: Tereza Paterová | čtvrtek 8.8.2013 13:35 | karma článku: 22,85 | přečteno: 1289x
  • Další články autora

Tereza Paterová

Cestování v MHD aneb mám si nechat všechno líbit?

Nechci dnes řešit generační problémy či otázku, zda se má či nemá uvolňovat v MHD místo k sezení starším občanům. Většinou se setkám s poděkováním, někdy mé automatické, milé gesto nemá žádnou reakci, občas se setkám i s odmítnutím a stává se, že reakce by se dala označit za silnou negaci. O MHD v Praze by se dalo napsat tisíce blogů a stále bychom měli prostor k tomu, abychom psali dál a dál. Můj dnešní příběh jsem se, ale rozhodla publikovat.

22.10.2012 v 18:28 | Karma: 31,62 | Přečteno: 2056x | Diskuse| Ostatní

Tereza Paterová

První láska...

To gentlemanství v podobě, kterou by jen člověk těžko hledal v tak mladém chlapci. Jen se v zájmu malých slečen modlím, aby mu to zůstalo a nedvořil se tím, že dívky bude tahat za vlasy či jim ničit bábovičky!

16.10.2012 v 22:01 | Karma: 12,25 | Přečteno: 807x | Diskuse| Ostatní

Tereza Paterová

Bezdomovec v popelnici a já?

Při beztarostném otevírání víka, kdosi zvolá „zavři“! Krve by se ve mně nedořezal! Co teď? Šok, který jsem právě prožívala mě přimrazil v neobvyklé pozici.

26.9.2012 v 20:00 | Karma: 12,97 | Přečteno: 1029x | Diskuse| Ostatní

Tereza Paterová

Zubař aneb můj včerejší skutečný horor!

Předtím než začnu popisovat svůj včerejší zážitek, tak bych ráda předeslala, že se o své zuby opravdu starám. Čístím je dvakrát denně, používám mezizubní kartáčky i zubní nit, snažím se docházet pravidelně! Bohužel je můj chrup v žalostném stavu, i když jsem do něj investovala majlant!

25.9.2012 v 21:43 | Karma: 19,95 | Přečteno: 1981x | Diskuse| Osobní

Tereza Paterová

Zpověď

Pokaždé, když se vracím domů, se před mojí ulicí nadechnu ve své hluboké dekadenci a vyhlížím Tvé auto. Stál by si tam aspoň zpola tak zmatený a rozervaný jako já? Zakletá v čase, v dobách minulých.

24.9.2012 v 12:10 | Karma: 8,94 | Přečteno: 887x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3008x
Neobyčejně obyčejná dívka, co postupem času přestává čekat na to, že pozná neobyčejně obyčejného muže a své sny si raději plní i bez něj...ale i tak v koutku duše naivně doufá, že pozná lásku, co by rozněžnila i návštěvníky kinosálů :-)

Seznam rubrik